Als een van de drie oprichters en de Technisch Directeur van “Mijn Naam is Haas,” heb ik het voorrecht gehad om leiding te geven aan een getalenteerd team van meer dan 20 professionals. Onze missie is geweest om een educatief platform te creëren dat niet alleen boeit, maar ook de leerervaring voor kinderen fundamenteel verbetert.
“Mijn Naam is Haas” omvatte een serie CD-ROMs, het interactieve online spel “Op pad met Haas,” een verzameling prentenboeken en een doorbladerboekje. In ons kenmerkende serieuze spel vormen kinderen actief de wereld van Haas door te tekenen en de controle over het zich ontvouwende verhaal te nemen. Ze gaan op avontuur in een door henzelf gecreëerde wereld, vergezeld door Haas en zijn beste vriendin, Sofie.
Onder mijn leiding hebben we het spel ontworpen om speels leren te bevorderen in een interactieve, geanimeerde omgeving. Kinderen ontwikkelen hun woordenschat, verhalend begrip, probleemoplossende vaardigheden, culturele opvoeding, sociale vaardigheden en mediawijsheid. De effectiviteit van “Op pad met Haas” in het efficiënter aanleren van woordenschat dan traditionele methoden is gevalideerd door onderzoek van het Nederlands Expertise Centrum.
Onze aanpak combineerde technologische innovatie met onderwijspsychologie, waardoor “Mijn Naam is Haas” een baanbrekend platform werd in onderwijstechnologie. Mijn rol omvatte het beheren en begeleiden van ons team om de grenzen te verleggen van hoe educatieve inhoud kan worden aangeboden en ervaren.